reseplanering

Det känns som att det börjar närma sig nu, med resan och allt. Vi har satt ett datum iaf, den 1 december så då bär det iväg! Kan inte fatta det riktigt men det blir väl mer verkligt lite närmare resan vi kommer. Har suttit och kollat resedagboken hur mkt som helst, allt verkar så fantastiskt. Det står typ allt man vill veta, från "resans 10 budord" till andra människors egna berättelser och upplevelser. Men de tre huvudmålen just nu är Australien, Thailand och Nya Zeeland. Men även Laos, Kambodja, Vietnam, Indonesien, Malaysia är ju ställen som lockar. Sen hade vi nog tänkt ta en tripp förbi Hong-Kong när vi likas är där. Vi ser väl hur mycket man hinner med. Man vill ju inte stressa förbi allt utan ta det lugnt så inget missas.
Vi har sagt 4 månader och varken mer eller mindre tror jag det blir. Känns som att ett halvår är för länge. Det går ju alltid åka tillbaks. Så vi är väl hemma någong gång i mars skulle jag tro.
Ida har varit duktig och kollat upp rätt mycket om sånt som kan vara bra att veta innan man far dit. På tisdag har vi planerarkväll hemma hos hon och Matte. Jag längtar nåt så fruktansvärt mycket!
Vi har funderat mycket på vad var och en vill få ut av denna resa. Det känns rätt så viktigt. Tror nog att alla vi 4 har ungefär liknadnde mål.
Samtidigt som jag självklart vill sola och bada och det lär ju bli en hel del festande också, så vill jag se hela världen.. Jag vill uppleva andra kulturer och se naturen. Hoppa fallskärm, bungyjump, ta dykarcert och dyka, vandra i berg och glaciärer, se alla sorters farliga djur, rida elefanter osv. Det känns mest spännande att överleva på egen hand i främmande länder. Att ta sig fram överallt och hitta undangömda ställen som visar sig vara helt underbara.
Håller just nu på att läsa på resedagboken.se om vad andra tycker man inte får missa, och lite mer om vad man bör göra i de olika länderna. Sen är det ju packningen, som jag inte vet hur jag ska klara av, att få ner så lite som möjligt men att ändå få med det viktigaste. Det är mycket saker som måste finnas med i ryggsäcken, sen lite kläder på det också. Då är det dags för det stora gallringen. OOoohh. Försöker ta reda på lite mer fakta om de olika länderna också.. Kommer nog tillbaks lite senare.

/ L

Kommentarer
Postat av: Ida

Alltså peppen!!! :)

2008-04-28 @ 14:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback