last night

Har lyckats ta mig till Uppsala nu iaf. Det tog ett tag måste jag säga. Vaknade i Flen, lite tidigare än vissa andra=P Låg kvar i sängen nästa hela dan. Var rätt skönt ändå. Blev några väldigt mysiga dagar i Flen iaf. Tog tåget därifrån runt 3 idag.

Tågresan
till Uppsala via Stockholm tog lite längre tid än väntat. Hamnade i Eskilstuna, bytte tåg till ett inställt tåg, ingen höjdare. Någon form av ledning hade ramlat ner på spåret. Inte alls så kul att stå i Eskilstuna och frysa hjäl. Hittade en vän faktiskt som mådde ungefär som jag, och som inte heller hade nåt batteri på mobilen. Så jag hängde som med henne. Till slut efter 1,5 timme kom dom fram till att tåget skulle ta en annan väg, via Flen igen, där vi också får vänta ett tag, sen Södertälje och sist in till storstan.

Väl där så är det ju inte alls oväntat att jag missar anslutande tåg till Uppis. Får vänta en timme till, kastar i mig lite mat, sätter mig på tåget och får vänta ännu ett tag pga fel på en dörr.

Nu är jag iaf hemma igen, hos Jenny & Fredrik. Fick en liten resepresent också. En LADDARE till mobilen. Kan vara väldigt bra att ha, speciellt när jag inte har nån och när mitt batteri alltid tar slut! Nu blir det min sista natt här i Sverige, känns väldigt spännande.

Mamma ringer och gråter och allt verkar så sorgligt. Allt blir hur bra som helst. Kommer sakna allihop. Kanske hinner rapportera nåt från Arlanda i morgon bitti. Annars önskar vi oss en trevlig resa, på återseende. Pussar och kramar i massor!

Kommentarer
Postat av: Madde

Liiisa, vi kommer sakna dig på kitchen!! Om två veckor åker jag tillbaka till Sverige igen. Kommer följa din resa varje dag:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback