eget, med kalas som avslutning

Har just kommit hem från min kära vän ida. Har spenderat kvällen hos 20 år fyllda hjortan som hade födelsedagskalas med massor med hemmabakat fika, jättegott! Blev typ mest tårta som middag men det är väl sånt man får leva med ibland. Har för övrigt varit ledig idag också, känns inte alls så bra som alla kanske tror, speciellt som som jobbar hela tiden. För dom kan en ledig dag vara guld! Men inte när man inte har så mycket jobb som jag just nu.. :S Är inget som helst jobb på varken brogården eller i kåge, så det enda jobbet just nu är på kitchen. Måste göra nåt åt det..

Jag och min älskade man har levt våran senaste vecka i mormors lägenhet på köpmangatan. Hon har varit i stockholmo så då passade vi på att riva där. Har varit riktigt roligt, känns rätt bra att bo i något eget. Kan inte vänta tills vi komemr hem från australien och thailand, då blir det nog en lägenhet så snabbt som möjligt. Har pratat med ida också om att ta tag i jobbet efter hemkomningen. Det lutar mycket åt industrijobb just nu, pengarna lockar oerhört. Ska dessutom troligtvis till Norge nu också, det blir förmodligen september till december, för att sedan övergå till varmare ställen. Hade tänkt snabbtjäna ihop lite pengar innan resan. Vore inte helt fel att ha lite pengar kvar när man kommer hem också..

Sen pratas det om framtiden, ännu en bit lite längre fram. Om pluggandet. Känner faktiskt ett litet sug, åt minstone av att få en utbildning och ett bättre jobb. Men kanske lite också av studentlivet igen. Iallafall nu när man tänker att det blir som snabbast till hösten-09. Därför kan man vara lite peppad när det ändå är ett och ett halvt år kvar tills ett möjligt studerande. Och just nu är det barnmorska som står längst fram på listan. Även andra jobb med människor, socionom eller något annat liknande. Arkitekt eller inredare står väll högst på listan egentligen men det kännss å avlägset.. Men man vet ju aldrig.

Pratade med ida om resan, (är det någon som kan tro sina ögon?, haha) Det är väl det enda som cirkulerar i våra huvuden just nu, iallafall i mitt. Är så mycket att tänka på. Vill helst av allt bara att december ska vara här. Det ultimata vore ju att få boka resan, då blir det verklighet på allvar. Men det går inte att skynda på tiden, tyvärr.

Måste komma igång med träningen nu också efter min sjukperiod, (som jag alltid säger.) Men nu lovar jag, ska göra som ida och föra tränings, - och kostdagbok. En bra sak om man vill ha lite koll..

Men nu blir det sängen, äntligen. Känns lite konstigt att vara hemma i huset men,.

/ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback