fix

Har sprungit på stan idag och fixat lite smågrejer, typ hårspray. Vet inte om det var så mycket mer jag skulle ha. Har köpt lite kläder också, kul med nåt nytt. Blir nog sjukt kul med Oslo alltså. Planet går 10.15 i morgon, torsdag. Ska vänta på Arlanda i massa timmar, tror inte planet till Oslo går förän efter 15.00. Jojje ska nog skjutsa mig till Falmark. Det blir toppen
K
om jag på vad jag har glömt fixa; schampo, balsam, och nån tvål. Kanske får fixa det senare idag, annars i morgon bitti. Hade ju tänkt baka något att ta med mig också, hur ska jag hinna det då? Kanske måste göra det nu. Men vad ska jag då hitta på.. Bullar vore ju gott, annars vet jag inget. Vi får se hur det blir, får bli en överraskning både för er och för mig själv!
Däremot har jag inga festgrejer att ha med mig. Får se om jag hittar nåt i Emmas garderob. Brukar finnas lite att välja på där. Har ju mest tjocka stickade grejer nu. Kanske får köpa nåt i Oslo?

Passar även på att äta svensk mat nu. Snart blir det thaimat för hela slanten. Så om nån skulle vilja bjuda mig på mat så tänk svenskt. Korv & makaroner, suströmming, lax, palt, pannkaka, och godis såklart.

Var på apoteket också och hämta ut piller och vaccin, 1.462 spänn!! Inte billigt men nu är det mesta fixat innan Asien också. 16 dagar kvar tills planet lyfter. Känns helt sjukt spännande.

JULEN är snart här, utan oss. Alla butiker har börjat julpynta i skyltffönstrena och spelar julmusik, det är mörkt ute, dock inte så överdrivet mycket snö, är ju det som gör vintern. Känns väldigt olustigt att inte fira jul i år. Självklart kommer vi att fira den ändå, fast inte med samma känsla och i en helt annan del av världen. Men det blir spännande det med! Just nu vill jag ha julbord. Ska boka ett med familjen innan vi åker. Ska även baka lussebullar, pepparkakor och julpynta hemma på 1a advent. Man kanske kan få känna sig nöjd med det då!?


Grattis Fredrik på födelsedagen!
Ses om 2 veckor:)

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback