nu & sen

Känner mig typ tröttast i hela världen just nu. Blev just lite deppad över att jag aldrig får ligga hemma i soffan och bara kolla på tv utan att tänka på att jag snart skatill jobbet eller att jag måste gå och lägga mig för att orka upp i morgon eller nåt. Vill som bara kunna ta det lugnt utan att tänka att jag snart inte kan ligga kvar längre. Usch vilka bekymmer alltså. Är så mycket man vill göra men det är ännu mer som stoppar en från att göra det. Känns bara jobbigt att tänka på framtiden, vet som inte alls hur den ska se ut. Pratade med mamma om vad jag hade tänkt bli någon gång i livet.. Som ni alla vet är jag inredningstokig som få, så antingen blir det inredare av något slag. Det skulle passa perfekt.. Eller så tror jag att jag följer mina föräldrars spår. Mamma berättade om sin karriär och det lät faktiskt rätt så spännande.. Psykoterapeut, hjälpa små hjälplösa barn och ungdomar, typ ändå rätt spännande. Så därför kanske man borde börja tänka i dom banorna, i studentlivet. Har faktiskt fått ett litet sug efter att plugga, inte själva pluggandet med läxor och tentor. Är nog mer längtan efter att få göra nåt annat än det man gör exakt nu. Att göra nåt annat i nån annan stad kanske, känns onödigt att plugga och stanna kvar här. Då vill jag hellre se nåt nytt, en ny stad, träffa nytt folk. Är lite småless på Skellefte nu. Men man ska inte stresa fram livet heller..Ta en dag i taget, se vad som händer.. Man vill så mycket men man kan inte göra bort allt direkt heller.. Jaja, får se vad jag hittar på. Nu är det ju Asien somstår på tur. Får se vad som händer efter det. Lite sugen på Oslo, eller USA, eller typ nåt som Spanien, Barcelona kanske. Annars stannar jag väl här en stund, skaffar lägenhet och skaffar jobb. Kanske ska söka nåt pluggande också. Vem vet?

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback