homecoming

Ja nu har man landat i "vackra" skellefte igen, efter ett antal underbara dagar i fjällen. Och snön är borta, underbart! Kan bara säga att det har varit sjukt kul iaf. Känns väldigt tråkigt att vara tillbaks här, klart man har saknat vänner osv men hade gärna stannat lite längre. Ni anar inte vad jag möttes av i mitt rum när jag kom hem då, JO, mamma och pappa har tapetserat min vägg! Äntligen, och snyggt blev det, lägger ut bilder på det senare.

Började iaf i kittelfjäll i torsdags, den 9e alltså, med familjen och några andra familjer. Frukost och middagsbufféer som inte var pjåkiga, påskfester med liveband både fredag och lördag som var fruktansvärt kul! Träffade massor med nytt folk, riktigt roligt var det. Dessutom underbart väder med strålande sol och riktigt bra afterski!

Fortsatte sedan bara våran familj upp till hemavan och tomtebo. Mamma och pappa åkte hem på tisdag medans jag och syster har varit där tills idag. Kan inte säga mer än att det har varit sjukt kul även där. Mycket bättre om det nu är möjligt. Soligt även här, lite isigt i backen vissa dagar och väldigt mjukt andra dagar, så måste erkänna att det inte har blivit överdrivet mycket åkning, däremot har vi väl försökt hänga på afterskin iaf. Riktigt dålig afterski måste jag säga, en gubbe som sjöng och lirade gitarr men förstörde alla låtar på nått sätt. Kul att se lite folk iaf. Har träffat sjukt mycket underbart folk, nästan så man inte vill åka hem. Måste åka tillbaks snart.

Har haft sjukt kul med världens bästa syster måste jag säga, även om det var lite bråk där ett tag men sånt löser vi med lite extra kärlek, eller hur. Har skrattat oavbrutet hela veckan, både av lycka och av ångest. Har varit väldigt mycket ångest haha, men det löste sig ju till slut. Har ringt hem till mamma tusen gånger för att kortet har varit tomt. (förstår fortfarande inte vars pengarna har farit). Har ätit mest rostade mackor med korv, druckit oboy, äckliga köttbullar, beasås och chips. Man kan väl säga att vi har ätit det som har funnits, har inte funnits mycket pengar över till "god" mat vill jag lova. Har väl spanat litegrann också, eller lite och lite. Vissa gånger mindre diskret haha. Vi har iaf styrt så gott vi har kunnat, eller vad säger vi? Avslutade det hela med lördagen på hotellet där petter körde några låtar, riktigt kul!

Måste bara tacka alla för en sjukt kul vecka iaf! Skulle lätt vilja leva deras liv, dom som jobbar där under säsongen, dom verkar ha sjukt kul iaf. Stå i baren, sola i backen, åka och festa. Ganska najs! Måste fundera över det litegrann tror jag. Kommer iaf att sakna vissa personer lite extra mycket.

Nu ska jag försöka ta igen mig lite, har blivit riktigt mycket fest och konstiga nätter så man är ju lagomt sliten. Denna dag har tagit musten ur oss alltså. Började med att stiga upp äckligt tidigt för att städa ur stugan, samtidigt som 4 av emmas polare låg och sov. Packade ihop den extremt gigantiska packningen som vi hade med oss och funderade länge på hur vi skulle ta oss från stugan till busshållplatsen. Dessa 300 m kändes som en bergsbestigning på flera timmar, och tog faktiskt ungefär 20-25 minuter och jag skojjar inte. Något så slut vi var när vi äntligen kom fram, var inga glada miner kan jag lova och det enda vi gjorde var att klaga. Men hem tog vi oss, buss först till ume, sen hit på sammanlagt runt 8 timmar, usch! Kommer iaf ALDRIG att glömma denna resa.

Ska även äta upp lite godis som finns kvar efter bussresan eftersom att i morgon börjar vi ett nytt liv jag och syster, får väl se hur det kommer gå, bra tror jag! Så nu säger jag väl godnatt då.

några bilder här då,


love life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback