måndag

vi gick till stora parken igår, frognerparken, den är gigantisk. statyer fyller en oändlighet. fina kort blev det också.

när vi kom hem, tog vi emelie med oss till vårat sushiställe runt hörnet. har aldrig ätit sushi förut.. det var faktiskt spännande! vissa grejer var riktigt gott, andra mindre goda.. lax, mums! tonfisk, usch! sen med soya med alldeles för mycket wasabi.. starkt blev det.

efter maten samlades alla och allihop somnade.. skönt som bara den! bytte sedan till sängen..

i morse var jag duktig och steg upp lite för tidigt för att röra på mig lite. sprang och gick och solen sken! skönt när man kom hem iaf. dusch, lite gröt, kläder och promenad till bussen. ännu en dag på jobbet. allt gick hur bra som helst. jobbade 10.30-18-30. supergulliga tjejer även idag. elin fixade busskort åt mig och malin hjälpte mig att fixa idkort till det.

var inte hemma förän runt 8. sen desshar jag bara hunnit laga lite mat, soppa med lite makaroner. helt okej faktiskt.
mamma och pappa har ringt, alltid trevligt.

nu vet jag inte riktigt vad det blir.. funderar på en promenad men det blev så sent, och så mörkt.. tar det i morgon istället.. ska gå på affären med lina en sväng, måste köpa mjölk! till gröten.. sen ska jag sova. i morgon jobbar jag 10.30-18.30, även på onsdag och torsdag tror jag. jobbar hela veckan. pratade med min chef idag och hon sa att jag får jobba hur mkt jag vill.. först är det heltid, mån-fre sen alla helger som jag vill. perfekt!

så i morgon bitti ska jag hinna till skattekontoret och fixa mitt skattekort så jag kan få nån lön.. undrar bara hur lång tid det kommer att ta. 5 dar? 10 veckor? jaja, vi ser väl..

nu blir det handling!

fontän

liten pojke

mona i parken

sushi

mona lagar mat..

garderoben..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback