hårfix & kalas

Tårtbakningen gick väldigt bra i morse, däremot att skära en varm morotskaka är inte det lättaste! Det blir bara kletigt.

Gick sen upp och träffade janne som tyckte jag var en så stilig gumma och följde han till chefen för dagis-poolen. Ska tydligen skicka efter nåt papper och sen gå tillbaks till henne sen får vi se. Hann inte ringa till något boende heller, får bli i morgon.

Åt en rätt smarrig kycklingsallad på wayne's med syster, stina och fannie innan det var dags att ta tag i mitt hår. Började väl runt halv 2 och var inte fördiga när vi gick därifrån kvart över 5. Började iaf med att göra sunlights på allt hår och sen blandat med slingor uppe på huvet.
Har haft orangea inslag i håret nu efter resan och det var dom vi tänkte få bort. Efter shamponeringen och lite föning hade dessa orangea fläckar blivit ännu tydligare. Kul?
Bara att börja om från början och emma la på nån grå ton för att få bort fläckarna ordentligt. Ännu en föning och fläckarna hade blivit ännu tydligare. Det är inte möjligt. Tro mig, det var inte vackert. Klockan började närma sig 5 och vi kände oss lite halverst stressade eftersom ett kalas väntade nån timma senare. Satte upp klämmor på sidorna för att gömma det mesta men det syns fortfarande. Vad hände, alla på salongen var helt chockade och hade aldrig sett nåt liknande. Gjorde ju avfärgning innan jag for till asien och de tär tydligen det som har kommit fram.
Ska iaf tillbaks till salongen nån dag för att försöka fixa till det, om det går. Annars får det bli mörkt.

Sen blev det iaf ett väldans kalas med både släkt och alla emmas tjejer. Miljoners kakor, bullar och tårtor som absolut inte blivit uppätna. Blir en härlig frukost i morgon..

Nu ska jag iaf gå över till johan och hämta laddaren till mobilen så jag får igång den. Sen får vi se vad som händer. Imorgon är det fettisdag så det lär ju bli nån semla. Ska även ringa till något boende och kolla lite jobb. Känner att man ändå måste ta tag i det nu. Back to real life.

Grattis älskade syster än en gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback