basta och varsta dagen pa lange

Ja igar var en valdigt handelserik dag. Bade den bsta och den varsta pa lange. Vi hade ju bestamt oss for att hyra moppar har pa langkawi men det visade sig att moppar inte existerade har pa on och att det bara var motorcyklar som man maste ha korkort for. Sa gissa vad vi gjorde! Vi hyrde en bil!! =D Haha sa nu har han kort bil i Malaysia ocksa, himla coolt faktiskt! Lite svart att vanja sig med att kora pa fel sida av vagen till en borjan, sen att vaxelladan sitter pa vanster sida och ratten pa hoger! Vi akte iaf till Cable cars forst, som ar en linbana pa 710 meter over havet. Jag och matte holl pa att avlida pa vagen upp medans Ida var hur lugn som helst. Jag skulle gora vad som helst for att inte vara hojdradd. Men vi kom iaf ner till slut och det var faktiskt vart det. Fick valdigt fina kort och utsikten var helt otrolig!
Hittade en kille med tva ormar ocksa utanfor ingangen. Jag horde mig sjalv saga att jag vill halla iden och nar han la den ruint min hals holl jag bokstavligen pa att do. Det var nog det mest obehagliga jag har gjort nansin. Efterat nar ormen var borta och vi gick darifran borjade chocken da jag insag vad jag just hade gjort och tararna bara forsada ner. Jag hatar ormar, usch, men jag ar stolt over att ha klarat av det!
Sen akte vi vidare till langkawis hogsta vattenfall pa 200 meter. Var ratt haftigt men hade nog varit battre med vatten i, det ar ju trots allt inte regnperiod har nu. Daremot fanns det en hel hog med apor som skuttade runt pa vagen nedanfor.
Ida korde aven over en dod apa och jag var tvungen att vaja for en ar jag korde. Men jag fattade inte nar Ida skrek at mig 3 ganger "Lisa akta det ar en apa pa vagen!!" Jag menar hur ofta ar det som man maste vaja for apor nar man kor bil? Det gick iaf bra och apan klarade sig fint!
Vi korde aven forbi Tanjung Rhu beach och Black sand beach. Tanjung beach var riktigt fin men den svarta stranden var en riktig besvikelse. Den var inte direkt svart.. bara vanlig farg med sma omraden av askig sand.
Sen akte vi forbi nagra fler stallen pa vag in mot Kuah town som ar langkawis "huvudstad". Gick runt och kollade lite och at middag pa ett matstand. Sen tog vi varan lilla vita skrutt tillbaks till Cenang, tankade och aterlamnade bilen.
Maste saga att den dar dagen ar en dag att minnas. Man var ju helt slut.

Idag daremot har varit en lang och solig dag pa stranden. Valdigt varmt trots alla moln som nastan tackte hela himlen. Dom skydar inte direkt fran den heta solen. Nar vi sen kom tillbaks till varat rum sag jag ju inte riktigt klok ut. Allt jag hade brant mig fran tidigare solning hade borjat flagna. Efter jag hade duschat var det annu varre. Kandes som att hela ansiktet holl pa att lossna, och stora delar har redan gjort det. Inte speciellt kul och inte sa snyggt for den delen heller. Men hur dum ar man nar man solar utan solkram i Malaysia? Jag far skylla mig.

Har just atit middag pa rose tea som vanligt. Blir nog bara att chilldricka lite ikvall och ta det ratt lugnt. Blir nog lugnt i morgon med skulle jag tro, kan nog inte vara i solen iaf.

Hoppas alla har det bra dar hemma!
Om ni vill se nagra bilder kan ni alltid kolla pa Idas resdagbok: idajonson, vet inte om jag kommer kunna lagga in nagra bilder men vi far se.
Saknar er dar hemma..
Jag och Ida satt igarkvall och skrev upp allt vi langtade efter i matvag.

pannkaka och plattar
palt
korv och stuvade makaroner
pizza
blota
tacos och tacogratang
brieost och kex
rostade mackor med kalkon
rostade mackor med agg och kaviar
spenatlax
spagetti och kottfarsas
hemmagjorda hamburgare
emmas skink och broccolipaj
nybakta bullar med vanilj och kardemumma
kladdkaka med glass
flaskfile och potatisgratang
champinjoncrepes
ris a la malta
bearnaisesas
grillat
goudaost
varma mackor
gelehallon
havrebollar


Sa det ar ju bara for er att valja och vraka vad ni ska bjuda pa nar vi kommer hem :)
Undvik garna ris, nudlar och kyckling..

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback