jojje & leila

I stället för den planerade hockeyn blev det som sagt en prommis runt broarna med jojje. Rätt skönt ute faktiskt! Mysigt att prata på litegrann, om allt möjligt. På vägen hem gick vi förbi ica och köpte lite god mörk choklad, pistagenötter och jordnötter. Planerna var att göra leilas rocky road som jag aldrig hört talas om. Skulle jättegärna vilja ha hennes kokbok föresten. Bara underbara recept som får det att vattnas i munnen. Dessa rocky roads innehåller egentligen ytterligare lite godsaker, dumle och marshmallows, men vi uteslöt godiset. Resultatet blev iaf toppen. Hur smarrigt som helst med lite iskall mjölk till. Till dessa underbara små godbitar tittade vi på sthlm - arlanda och sen lyxfällan, vilket jävla programm alltså, helt sjukt hur vissa lever. Förutom det har vi även följt matchen på norran, det gick ju inte som väntat men.

Här har ni iaf det riktiga receptet, måste testas, lovar att ni inte kommer ångra er!

- 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
- 2 påsar dumlekola
- 2 nävar mini marshmallows
- 3 dl salta jordnötter
- 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

Lycka till!

Med detta säger jag godnatt, jobbar 7-15 i morgon, sen får vi se hur kvällen slutar. Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååhh gud så gott det lät. Kanske måste göra i helgen!

Postat av: Anonym

Ge mig! ...Snälla? (A)

2009-03-19 @ 22:41:17
Postat av: Anonym

Oj glömde skriva vem jag var, det var jag!

2009-03-19 @ 22:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback