UMEÅ

Har nästan just kommit hem från Umeå. Berättar bara lite kort om vad vi har gjort.
Lördag
Började med att stiga upp runt 7 för att hinna med allt jag skulle hinna med. Åt lite frukost först för att sedan vandra upp på norrböle för att mata mina katter. När jag närmade min gångtunneln tänkte jag, "tänk om jag möter madde, hon kanske jobbar?" Och vem kommer inte emot mig om inte hon:) Trevligt! Tror däremot att vi båda var rätt trötta eftersom klockan var bara just efter 7.. Vi bestämde iaf att träffas på söndagkväll och gå på bio. Det blev däremot ett litet missförstånd, återkommer om det lite senare.

Kom fram till katterna, släppte in dom och gav dom mat. Sen var jag elak nog att kasta ut dom i kylan igen nästan direkt. Var hela -15 grader ute stackarna. Skyndade mig hem och tog en dusch, sen fixade emma mitt hår. Packade ihop lite kläder, skor, kudde och sovsäck och kände mig ganska klar och klockan närmade sig 9, då vi skulle fara. Då ringer rönne, "Du visst skulle du ta bussen?" "Kalle sa att klas hade sagt det" "För vi är i lövånger nu". Jag höll på strypa dom, kände ändå en liten chans till lögn så jag höll mig från ett utbrott. Klart dom inte var i lövånger. Tur för dom!
Gick iaf över till kalle som höll på göra sig klar, sen ut till rönnes bil och vi började rulla mot umeå.

Bilresan gick rätt snabbt, kalle sov nästan hela vägen och vi dunkade all möjlig musik. Hittade direkt hem till joel och fredde. Åh va roligt att träffa dom!

Vi drog iaf in till stan, åt pizza till lunch, gick en sväng på systemet och kollade lite andra grejer. Var inte på stan så himla länge utan for till busstationen för att hämta upp klas, annelie och marre som kom med bussen. Åkte hem till lägenheten, lämnade av lite grejer och sedan till MAXI för att handla lite middag; varma mackor!

Sen runt 2, halv 3 började festen. Vi drack, pratade, sjöng singstar och tjollrade hela kvällen! Åt våra varma mackor, riktigt gott var det! Var rätt mycket folk som anlände till slut, kanske 15 pers. Satte oss i en stor ring och spelade "Jag har aldrig" och "Sanning eller konsekvens". Och riktigt kul hade vi kan jag lova! Ska lägga ut bilder sen så ni får se!

Kvällen gick och det var dags för utgång, corona. Vi gick dit, gick in, dansade, sjöng, drack och hade hur kul som helst! Var väl där till ungefär 2, då var det dags att gå hemåt. Gick förbi nån pizzeria och köpte med oss lite kebab hem till lägenheten. Ni anar inte hur gott det var? Åt det, skrattade åt kvällen, tjollrade på litegrann till runt 4 kanske då vi bestämde oss för att sova. golvet, ingen höjdare alltså men vad hade man för val?

Söndag
Vaknade flera gånger i morse och vände och vred på mig och det var lika oskönt hur jag än gjorde. Hade rätt ont i kroppen när jag steg upp där vid 11. Städade upp litegrann efter oss, packade ihop alla grejer, sa hejdå till resten och jag, klas, annelie och marre började vandra mot busstationen. Bussen gick 20 över 12 och gissa vem som var på den om inte min kära syster =D

Väl hemma höll jag på att svälta ihjäl. Hade inte ätit nåt på morgonen. Jag och emma gick och köpte en chipspåse som öppnades direkt mitt på stan! Desperata. Åt en macka när jag kom innanför dörren hemma och gick sedan hit till norrböle och matade katterna. Ska alldeles strax vandra hemåt igen. Ska ju inte vara här något mer nu så.

Så tillbaka till missförståndet med madde haha. Tanken var ju, trodde jag att vi skulle gå på bio ikväll, söndag alltså. Me hon tänkte att vi skulle göra det igår kväll, lördag alltså. Vet inte hur vi förstog så fel båda två men som sagt så var det väldigt tidigt på morgonen när vi bestämde allt haha. Men men får hitta på nåt en annan dag istället:)

Nu ska jag gå hem till syster som jag antar ligger i soffan med chipsen. Ska se till så får lite middag också, sen ska jag ta tag i källens akttiviteter som blir väldigt lugna iaf.

Hoppas alla har haft en trevlig helg! Umeå har varit toppen, hur kul som helst att festa i en annan stad, se lite nya människor osv! Det måste göras om! Snart är det valborgs också, uppsala och jenny&fredrik!:) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback