ikea - vilken dag

Steg upp 7 i morse, åt lite frukost och åkte iväg mot haparanda. Hämtade moster åsa och sture på vägen också så det var lite halvtrångt i bilen måste jag säga. Trevligt ändå med fikapauser och både skratt och bråk.

Väl framme började vi med att hitta ett kök till stugan. Gick ju lite sådär eftersom vi ändrade oss hela tiden. Inte så lätt att bestämma sig faktiskt. Men tillslut fick vi ändå med oss ett hem. Blir nog bra när det kommer upp, när nu det blir...

Köpte lite andra smågrejer, inte så mycket faktiskt. Har ju som ingenstans att förvara nåt. Samlar bar apå mig grejer tills jag ska flytta. Så det blir väl i höst som det kommer till användning då kanske, i oslo. Hittade iaf några fina gröna skålar.

Sen gick vi vidare på iittala outlet och hittade sjukt mycket fina grejer. Man vill bara ta med sig allt hem. Köpte fyra bruna hannamuggar som var på jätterea! Även en alvaraalto-vas, för bara 399 kr!? Ord. pris är 1000 så jag trodde inte att det var sant när jag såg prislappen. Gruvade mig för att gå till kassan och betala för att få veta att den var felmärkt eftersom det fanns den transparenta och hundra gröna likadana, men dom kostade 749. Men tro det eller ej så var den rätt märkt. Det gjorde min dag! Blev helt lycklig.

Hemresan gick lite fortare faktiskt, somnade mellan lule och boviken där vi lastade av köket.
Nu har vi just ätit varma mackor, mums! Tittar lite på robinson och snart är det ju tydligen eurovisionfinal.. Lät väl inte sådär jättepeppande men man kanske måste kolla litegrann. Sen inatt ska jag hämta emma i byskebyn.. Kändes ju också sådär. Hatar att köra bil ensam på nätterna, ingen som är sugen på att följa?

Ha en fortsatt trevlig kväll iaf! Här är mina köp för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback